Informacje różne
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2024 roku dla oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Żagań, dnia 18.01.2024 r.
Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2024 roku dla
oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych
oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych
Na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1400) w związku z art. 12 ust. 1 Wójt Gminy Żagań ogłasza:
- podstawowa kwota dotacji na rok 2024 dla oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie wiejskim wynosi 1.016,65 zł miesięcznie;
- statystyczna liczba dzieci (wg SIO na dzień 30 września 2023 r.) w oddziałach przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie wiejskim wynosi 96;
Aktualizacja podstawowej kwoty dotacji nastąpi:
- w miesiącu roku budżetowego następującym po miesiącu, w którym upłynęło 30 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej na rok budżetowy,
- w październiku roku budżetowego,
- w dowolnym miesiącu roku budżetowego w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
Załączniki
Pobierz dane XML Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2024 roku dla oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych Drukuj informację Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2024 roku dla oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-01-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Grabowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-01-18 14:02:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-01-18 14:04:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-01-18 14:04:46 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 733 raz(y) |
Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2023 roku dla przedszkola prowadzonego przez Gminę Żagań o statusie wiejskim - AKTUALIZACJA PODSTAWOWEJ KWOTY DOTACJI
Akapit nr 1 - brak tytułu
Na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1400) w związku z art. 12 ust. 1 Wójt Gminy Żagań ogłasza :
1.podstawowa kwota dotacji na rok 2023 dla przedszkola prowadzonego przez Gminę Żagań o statusie wiejskim na dzień 30.09.2023r. wynosi: 1.270 300,00 zł
2. statystyczna liczba dzieci (2/3 na dzień 30 września 2022r., oraz 1/3 wg SIO na dzień 30 września 2023 r.) w przedszkolu prowadzonym przez Gminę Żagań o statusie wiejskim wynosi: 83;
3. stawka miesięczna na 1 dziecko w przedszkolu w 2023 roku wynosi: 1.275,41zł .
Aktualizacje podstawowej kwoty dotacji i statystycznej liczby uczniów dokonywane będą w ustawowych terminach.
1.podstawowa kwota dotacji na rok 2023 dla przedszkola prowadzonego przez Gminę Żagań o statusie wiejskim na dzień 30.09.2023r. wynosi: 1.270 300,00 zł
2. statystyczna liczba dzieci (2/3 na dzień 30 września 2022r., oraz 1/3 wg SIO na dzień 30 września 2023 r.) w przedszkolu prowadzonym przez Gminę Żagań o statusie wiejskim wynosi: 83;
3. stawka miesięczna na 1 dziecko w przedszkolu w 2023 roku wynosi: 1.275,41zł .
Aktualizacje podstawowej kwoty dotacji i statystycznej liczby uczniów dokonywane będą w ustawowych terminach.
Załączniki
Pobierz dane XML Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2023 roku dla przedszkola prowadzonego przez Gminę Żagań o statusie wiejskim - AKTUALIZACJA PODSTAWOWEJ KWOTY DOTACJI Drukuj informację Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2023 roku dla przedszkola prowadzonego przez Gminę Żagań o statusie wiejskim - AKTUALIZACJA PODSTAWOWEJ KWOTY DOTACJI
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-11-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Grabowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-12-07 14:32:42 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-12-07 14:32:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-12-07 14:34:30 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 903 raz(y) |
Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2023 roku dla oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. 1. 2023 r. poz. 1400 ) w związku z ar 1. 12 ust. 1 Wójt Gminy Żagań ogłasza
1. podstawowa kwota dotacji na rok 2023 dla oddziałów przedszkolnych wynosi:
1.253.644,00 zł (949,73 zł miesięcznie)
2. statystyczna liczba dzieci (2/3 na dzie11 30 września 2022r.. oraz 1/3 wg SIO na dzie11 30 września 2023 r.) w oddziałach przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstavvowych prowadzonych przez Gminę Żaga11 o statusie wiejskim wynosi: 110;
Aktualizacje podstawowej kwoty dotacji i statystycznej liczby uczniów dokonywane będą w ustawowych terminach.
Załączniki
Pobierz dane XML Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2023 roku dla oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych Drukuj informację Podstawowa kwota dotacji oraz statystyczna liczba dzieci w 2023 roku dla oddziałów przedszkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-11-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Grabowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-11-17 13:41:20 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-11-17 13:45:28 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-11-17 13:45:28 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 906 raz(y) |
UCHWAŁA NR 2/2023 KRAJOWEJ RADY IZB ROLNICZYCH z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie zarządzenia wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych.
Załączniki
Pobierz dane XML UCHWAŁA NR 2/2023 KRAJOWEJ RADY IZB ROLNICZYCH z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie zarządzenia wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych. Drukuj informację UCHWAŁA NR 2/2023 KRAJOWEJ RADY IZB ROLNICZYCH z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie zarządzenia wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-07-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Patryk Wilk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-07-13 10:26:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-07-13 10:27:01 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-13 10:27:01 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1416 raz(y) |
UCHWAŁA NR 1/2023 KRAJOWEJ RADY IZB ROLNICZYCH z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych.
Załączniki
Pobierz dane XML UCHWAŁA NR 1/2023 KRAJOWEJ RADY IZB ROLNICZYCH z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych. Drukuj informację UCHWAŁA NR 1/2023 KRAJOWEJ RADY IZB ROLNICZYCH z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-07-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Patryk Wilk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-07-13 10:24:44 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-07-13 10:25:39 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-13 10:25:39 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1418 raz(y) |
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania na wniosek bez znaku z dnia 19.05.2023 r. (data uzupełnienia 15.06.2023 r.) złożony przez pełnomocnika Powiatu Żagańskiego z/s ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań w sprawie pozwolenia wodnoprawnego
Załączniki
Pobierz dane XML Zawiadomienie o wszczęciu postępowania na wniosek bez znaku z dnia 19.05.2023 r. (data uzupełnienia 15.06.2023 r.) złożony przez pełnomocnika Powiatu Żagańskiego z/s ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań w sprawie pozwolenia wodnoprawnego Drukuj informację Zawiadomienie o wszczęciu postępowania na wniosek bez znaku z dnia 19.05.2023 r. (data uzupełnienia 15.06.2023 r.) złożony przez pełnomocnika Powiatu Żagańskiego z/s ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań w sprawie pozwolenia wodnoprawnego
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Patryk Wilk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-30 10:32:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-30 10:34:07 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-06-30 10:34:07 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1512 raz(y) |
Ogłoszenie Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia 21 czerwca 2023 r.
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia 21 czerwca 2023 r. Drukuj informację Ogłoszenie Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia 21 czerwca 2023 r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dawid Buganik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-23 12:04:12 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-23 12:06:43 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-06-23 12:06:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1522 raz(y) |
KONTROLA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Akapit nr 1 - brak tytułu
Szanowni Mieszkańcy,
Urząd Gminy Żagań informuje, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519), gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
Jednocześnie przypomina się, że zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, obowiązani są do udokumentowania w formie umowy lub faktury, rachunku korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę, posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Na terenie Gminy Żagań rozpoczął się cykl kontrolny od 01.06.2023 r. w tym przedmiocie. Kontrola polega na wezwaniu właściciela nieruchomości do Urzędu Gminy, celem przedłożenia zawartej umowy z przedsiębiorcą lub okazaniu dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury vat). Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność wywozu nieczystości.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy również pamiętać o obowiązku pozbywania się osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków), co należy również odpowiednio udokumentować, tj. poprzez podpisanie umowy na wywóz osadów ściekowych lub posiadanie dowodów uiszczania opłaty za w/w usługę.
Usługę wywozu ścieków mogą wykonywać jedynie przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Wójta Gminy Żagań.
W świetle art. 10 ust. 2a i 2d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519) niedopełnienie powyższych obowiązków podlega karze grzywny.
Obowiązek Gminy:
Zgodnie z art.6 ust.5a pkt.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - Wójt, burmistrz lub prezydent miasta kontroluje: dowody uiszczania opłat za usługi, o których mowa w ust. 1, lub inny sposób udokumentowania wykonania obowiązków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3b.
Pobierz dane XML KONTROLA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW Drukuj informację KONTROLA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-21 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dawid Buganik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-21 14:27:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-21 14:27:48 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-06-21 14:27:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1545 raz(y) |
WSSE: Komunikat nr 1/2023 w sprawie wykazu kąpielisk woj. lubuskiego
Załączniki
Pobierz dane XML WSSE: Komunikat nr 1/2023 w sprawie wykazu kąpielisk woj. lubuskiego Drukuj informację WSSE: Komunikat nr 1/2023 w sprawie wykazu kąpielisk woj. lubuskiego
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Patryk Wilk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-20 07:20:42 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-20 07:21:21 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-06-20 07:21:21 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1518 raz(y) |
Informacja dotycząca wyboru ławników na kadencję 2024-2027
Akapit nr 1 - brak tytułu
W związku z upływem w dniu 31 grudnia 2023 roku czteroletniej kadencji ławników orzekających w sprawach rozpoznawanych w Sądzie Rejonowym w Żaganiu Prezes Sądu Okręgowego w Zielonej Górze zwrócił się do Rady Gminy z prośbą o dokonanie naboru kandydatów na ławników:
- do Sądu Rejonowego w Żaganiu:
- do Sądu Rejonowego w Żaganiu:
- do III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich – 2 ławników
Ustawa prawo o ustroju sądów powszechnych stanowi, że ławnikiem może być wybrany ten, kto:
1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2. jest nieskazitelnego charakteru,
3. ukończył 30 lat,
4. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania, co najmniej od roku,
5. nie przekroczył 70 lat,
6. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
7. posiada, co najmniej wykształcenie średnie.
1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2. jest nieskazitelnego charakteru,
3. ukończył 30 lat,
4. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania, co najmniej od roku,
5. nie przekroczył 70 lat,
6. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
7. posiada, co najmniej wykształcenie średnie.
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.
Ławnikami nie mogą być:
1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,
2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
4. adwokaci i aplikanci adwokaccy,
5. radcy prawni i aplikanci radcowscy,
6. duchowni,
7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
8. funkcjonariusze Służby Więziennej,
9. radni gminy, powiatu i województwa.
1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,
2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
4. adwokaci i aplikanci adwokaccy,
5. radcy prawni i aplikanci radcowscy,
6. duchowni,
7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
8. funkcjonariusze Służby Więziennej,
9. radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin: prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa z wyłączeniem partii politycznych oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze zamieszkujących stale na danym terenie.
Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin: prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa z wyłączeniem partii politycznych oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze zamieszkujących stale na danym terenie.
Termin zgłaszania kandydatów na ławników na kadencję w latach 2024-2027 upływa w dniu 30 czerwca 2023 roku.
Zgłaszanie kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, do której kandydat ma obowiązek dołączyć dokumenty, a które powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia:
1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby (Sąd Okręgowy w Zielonej Górze Pl. Słowiańskim 1)
2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika.
1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby (Sąd Okręgowy w Zielonej Górze Pl. Słowiańskim 1)
2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika.
Ponadto należy dołączyć 2 zdjęcia, zgodnie z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji, opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.
Wybory ławników odbędą się najpóźniej w październiku 2023 roku.
Kartę zgłoszenia kandydata na ławnika można pobrać, po czym wypełnioną złożyć w Urzędzie Gminy w Żaganiu, ul. Armii Krajowej 9, w Biurze Rady Gminy pok. 23 w godzinach od 07:00 do 15:00.
Karta zgłoszenia kandydata na ławnika dostępna jest również na stronie internetowej Urzędu Gminy - www.gminazagan.pl oraz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości www.ms.gov.pl
Załączniki
Pobierz dane XML Informacja dotycząca wyboru ławników na kadencję 2024-2027 Drukuj informację Informacja dotycząca wyboru ławników na kadencję 2024-2027
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Patryk Wilk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-06 07:09:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patryk Wilk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-06 07:12:27 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patryk Wilk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-06-06 07:12:27 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1600 raz(y) |